2013. július 4., csütörtök

Családi menü!

Történelmi pillanatokat élünk: Rebus elkezdett a mi ételeinkből enni, juppi!!! :)
Hihetetlen, nemrég még csak anyatejet evett és 2,5 kiló volt! Most pedig már a saját vacsinkból szedek neki, ő pedig lelkesen nyamnyogja :) Rohan az idő, ha esetleg nem tudtátok volna...

Szóval ez úgy volt, hogy Rebus az utóbbi időben egyre többet evett napközben, éjszakánként meg egyre sűrűbben ébredt. A hét elején már ott tartottunk, hogy 2 óránként szopizott éjjel. Igazából rájöhettem volna, hogy éhes szegény, csak közben intenzíven benne vagyunk a szeparációs szorongás időszakában is és mondták, hogy ilyenkor gyakran újra sűrűbben kelnek a babák. Mondtam is kedden Sándornak, hogy na jó, fáradt vagyok, azt hiszem bent alszom Rebus mellett, hátha így majd ritkábban kel és tudunk kicsit többet pihenni.
Aztán rájöttem, hogy elfogyott a babakaja (amiket én főztem neki) és így nem tudok mit adni vacsorára, úgyhogy elszaladtam a DM-be és lekaptam valamit a polcról. Csak itthon láttam meg, hogy ez bizony nem is hasonlít az én kis pépjeimre, jóval sűrűbb, töményebb, szóval egy emberes adag. De nem volt mit tenni, hát odaadtam neki, ő pedig jóízűen megette.
Utána fürdés és fektetés fél 9-kor. Készültem, hogy kb. 11-kor fel fog sírni, de semmi... éjfélkor nem vártam tovább, lefeküdtem aludni azzal a biztos tudattal, hogy mindjárt úgyis kelnem kell. 2kor felébredtem, semmi. 3kor, semmi... na most meg azért nem tudtam aludni, hogy mi van már, biztos valami baja van szegénynek :D (Hát igen, ha nem alszik, az a baj, ha alszik, az a baj... :)
4kor aztán ébredt, gyorsan szopizott egyet és aludt tovább fél 8ig!
A történet tanulsága: eddig éheztettem a gyerekem, ó jaj... na jó, nem hagyta magát :)

Így tehát rájöttünk, hogy a lányunk rohamosan nő és nem holmi zöldséges pépecskéket kíván enni. Egyébként általában ebben a korban ajánlják, hogy el lehet kezdeni szép lassan összehangolni a családi étkezést, úgyhogy én is megalkottam a heti menünket:

Tegnap: Paradicsomos hal kölessel
Ma: Milánói (Rebusnak durum tésztával)
Holnap után: Brokkolis csirke
Vasárnap: Tyúkhús leves

Számomra is meglepő volt, hogy ez mind olyan étel, amit már ő is bátran ehet! Persze itt-ott még variálni kell, pl. van amit külön ízesítek neki, meg még turmixolva kapja vagy villával összetörve, de a lényeg, hogy már nem kell 2félét főznöm.
Hamarosan beköszönt a közös étkezések ideje, amikor már egy asztalnál ül az egész család... el sem hiszem! :)

Addig is így üldögél mellettünk vacsora alatt:


Répát rágcsál :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése