2013. március 14., csütörtök

Rebus állapotfelmérése (mozgásfejlődés)

Már Rebus kb. 3,5 hónapos korában is észrevettem, hogy mintha valami gond lenne a mozgásfejlődésével. Mondtam-mutattam ezt a gyermekorvosunknak és a védőnőnek is, de azt mondták, nincs semmi gond, várjak türelemmel. Én azért továbbra is figyelgettem és végül Sándorral úgy döntöttünk, csak megmutatjuk szakembernek is, biztos ami biztos. Először megpróbáltak a IX. kerületi korai fejlesztőt, de ott csak 2 hónap múlva adtak időpontot, úgyhogy kinéztünk egy magánintézményt és kaptunk is időpontot a következő hétre. Tegnap volt a nagy nap, hááát nem volt könnyű számomra.

Alapból kicsit béna helyzet volt, egy konduktor-gyógypedagógus fiatal nő vizsgálta meg Rebust és próbált kollégaként kezelni, de számomra nagyon nem működött ez a dolog, mert én teljes mértékben anyaként voltam jelen, kb. eszembe sem jutott, hogy amúgy gyógypedagógus vagyok. Ő viszont egyáltalán nem értette, mi bajom van, amikor épp negyedébe hajtogatja a gyerekem, Rebus meg visít - hiszen csak megvizsgálja, ezen igazán nem kéne ennyire fennakadnom. Na szóval nem volt könnyű, vagy tízszer haraptam meg a saját számat meg csuktam be a szemem, hogy valahogy kibírjam. Tudtam én, hogy egy ilyen vizsgálat nem arról szól, hogy eljátszadoznak a babával meg azt is, hogy (bár nagyon-nagyon úgy tűnik) nem tesznek kárt a gyerekben, de teljes egészében akkor sem láttam még ilyet, ráadásul úgy végképp nem, hogy éppen az ÉN GYEREKEMET lóbálják a levegőben a karjánál-lábánál fogva...

A vizsgálat eredménye egyébként kb. ugyanaz volt, amit én is sejtettem: egy nagyon-nagyon picit kötöttek Rebus izmai (azt mondta, annyira enyhén, hogy még ő is csak apró jelekből vette észre). Példuál abból (csak ha valaki majd a saját babáját figyelgetné), hogy a ráncok-hurkák a kis testén (főleg hason fekve a fenekén, hátán, nyakánál érdemes megnézni) nem szimmetrikusak. Illetve amit én is észrevettem, hogy a bal kezét picit kevésbé használja (például ha nyúl egy tárgyért, azt mindig úgy teszi, hogy megfogja a jobb kezével és ezután kiegészítésként a ballal is ráfog, vagy amikor hason fekszik, gyakran a bal karját hátra csapja a teste mellé és nem viszi vissza előre, hogy azon is támaszkodjon).

Azt beszéltük meg, hogy egyelőre otthoni tornával (mutatott gyakorlatokat) meg esetleg egy kis babaúszással kéne próbálkozni és remélhetőleg ez így elég lesz. Majd egy hónap múlva kell mennünk kontrollra. A tornát próbálgatjuk, bár azért ez sem az a kis könnyed babatorna amit eddig itthon csináltunk, inkább babahajtogatás-feszegetés... :(  Próbálok közben nagyon mosolyogva énekelgetni, így néha szegénykém egy pár perc erejéig tényleg elhiszi, hogy ez valami móka, aztán azért hamar rájön ő is, hogy tulajdonképpen itt valami másról van szó :)

Szóval 1 hónap múlva meglátjuk, mik a fejlemények, most még nézelődök babaúszás témában, aztán ha lesznek hírek, azokról is beszámolok.

Búcsúzunk ez épp aktuális kedvenc fotómontázsommal Rebusról :D A képek kb. 5 másodperc alatt készültek, közvetlenül ébredés után. Annyira cuki, elképesztő, hogy tud grimaszolni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése