2013. február 11., hétfő

Sütés olaj nélkül - a kételkedőknek :)

Rájöttem, hogy a blogon keresztül meg tudom mutatni azt is, hogyan készítek ezt-azt olaj nélkül (ezt már többen is kérdezték tőlem, úgyhogy most képekkel illusztrálva megosztom veletek :)
Aki egy kicsit is ismer, az tudja, hogy irtózom az olajtól. Egyszerűen képtelen vagyok megenni bármit is, ami egy kicsit is olajos és a konyhában sem vagyok hajlandó semmilyen műveletre, amihez sok-sok olaj szükséges. Így aztán nálunk teljesen kiesett minden étel, amit bő olajban kell kisütni, pl. a rántott hús, sült krumpli, bundás kenyér stb. (Sándor kisebb-nagyobb bánatára :).

Egyszer aztán hallottam valakitől, hogy ő bizony a fasírtot sütőben süti és valóban megsül ott is. Nagyon felkeltette az érdeklődésemet a dolog, úgyhogy azonnal ki is próbáltam és jelentem, tényleg megsül! Persze arról a finom, ropogós burokról ebben az esetben részben le kell mondanunk, de szerintem megér ennyi áldozatot és tényleg finom lesz a végeredmény.

Így készítem:
Összegyúrom a fasírthoz a hozzávalókat (én szimplán a Horváth Ilona-félét készítem, de mindenki készítheti úgy, ahogy szeretné), majd megforgatom a gombócokat zsemlemorzsában (lisztet nem szoktam használni, szerintem felesleges, de ha valaki szeretné, használhat azt is, lehet úgy még ropogósabb lesz, nem tudom).
Ezután egy sütőpapírral kibélelt tepsire teszem a gombóckákat és kicsit kilapítom őket (ez valahogy nekem automatikusan jött, így gyorsabban is megsülnek - egyébként házi hamburger húspogácsáinak is megfelelnek). Ezen a ponton így néznek ki:



Utána beteszem őket a már előmelegített sütőbe, kb. 180 fokra (légkeveréses). Legalább 30-40 perc kell nekik, illetve félidőnél átfordítom őket, így szépen átsülnek. Mielőtt lezárom a sütőt, még tűpróbával azért ellenőrzöm, hogy átsültek-e teljesen.
És így néz ki a végeredmény:



Tényleg finom és tényleg gyors, mindennemű olaj hozzáadása nélkül, érdemes kipróbálni.
 
Rántott hús is készíthető hasonló módon, már azt is kipróbáltam és tényleg működik. Én ezt a receptet készítettem el:
 
Hajrá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése