2013. augusztus 11., vasárnap

Családi tradíciók nálunk

Gondoltam ahogy szépen alakulgatunk családdá, megosztom majd Veletek itt a blogon, milyen családi tradíciókat alakítunk ki, hátha nektek is jól jön ötletmerítéshez :)

Már egészen régen (még jóval azelőtt, hogy férjhez mentem) tudtam, hogy szeretném, ha a mi családunkban az étkezések (legfőképpen a vacsora) fontos közösségi szerepet kapnának. Tudom, hogy sokaknak ez magától értetődő, de pl. az én családomban ez általában nem így volt, mindenki mindig össze-vissza evett, ritkán ült le a család közösen étkezni (hacsak épp nem valamilyen ünnep volt).
Szóval mi már házaspárként, később pedig gyerekes házaspárként igyekeztünk közösen vacsorázni (Rebust néhány hetes kora óta mindig odaültetjük az asztalhoz mellénk a hordozójában :)
Ugyanakkor úgy tapasztaltuk Sándorral, hogy sokszor mindketten olyan fáradtak vagyunk a nap végére, hogy amikor asztalhoz ülünk, leginkább csak bambulnánk mindketten, mialatt csendesen elmajszoljuk a vacsit. Valahogy ilyenkor nehezére esik az embernek beszélni, főleg, ha rögtön arra a kérdésre kell válaszolni, hogy "És milyen napod volt?".

Szóval nemrég a Pinterest-en bukkantam rá egy nagyon szuper kis ötletre, amibe azonnal beleszerettem és azóta aktívan használjuk is vacsoráink alatt: Family Dinner Questions

Igazából ez egy jó sok kérdést tartalmazó kérdéssor, amit kifejezetten családoknak írtak, ingyenesen letölthető, nyomtatható (igaz eltart egy ideig, mire kivagdossa őket az ember) és szerintem nagyon érdekes, főleg kisgyerekes családoknak! Az egész játék célja, hogy mindenki meghallgassa mindenki véleményét az asztalnál és jobban megismerjük egymást. Ami egyedül esetleg problémát jelenthet, hogy angolul van, de ha valakinek ez gond, tekintsen rá nyelvgyakorlásként ;)
A legtöbb kérdés egyébként olyan, amit nem feltétlenül teszünk fel egymásnak, mert valahogy nem kerül szóba, így semmiképp sem unalmas, ráadásul a kérdések aztán jó kis beszélgetések alapjai lehetnek. Különösen várom már, hogy Rebus miket fog válaszolni egy-egy kérdésre! :)

Itt van néhány példa a kérdések közül:
- Ha lehetne egy nem átlagos háziállatod, mi lenne az és miért?
- Szerinted a lányok sminkben vagy smink nélkül szebbek? Miért?
- Mi az a dolog az életedben, amit a legnehezebb lenne feladnod?

Ezeken kívül vannak igaz-hamis és tudtad-e típusú kérdések is.

Szerintem jó dolog, próbáljátok ki!


Így néznek ki a kérdéskártyák

És ilyen praktikusan tárolhatók egy befőttes üvegben


Ui.: Most egy darabig nem leszek, mert holnap nyaralni indulunk! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése